Kilka słów o oszczędzaniu ciepła w domach - Chłodnictwo

rekuperacja gdańsk

Montaż klimatyzacji w ciężarówkach

Klimatyzacja samochodowa standardowo stanowi jedną z części nowego pojazdu. W takim wypadku to producenci dbają o to, aby działała ona bez zarzutu i mogła stwarzać kierowcy możliwość komfortowej jazdy. Podobnie jest w przypadku ci

Kilka słów o oszczędzaniu ciepła w domach - Chłodnictwo rekuperacja gdańsk
ężarówek i autobusów. Jednak zdarza się, że samochodowa klimatyzacja ulega jakiejś awarii. Właściciele konkretnego pojazdu mogą również znaleźć dla siebie lepszej jakości klimatyzację i postarać się o jej montaż. W takim wypadku należy skorzystać z fachowej pomocy. Na szczęście obecnie na rynku usługowym działa wiele firm zajmujących się montażem klimatyzacji na przykład w tirach. Wiadomo, że tego rodzaju montaż musi zostać przeprowadzony w precyzyjny sposób, ponieważ w przeciwnym razie klimatyzacja zamontowana w pojeździe nie będzie sprawnie funkcjonować.


Usługi serwisowe rozbudowanych klimatyzacji

Naprawdę wykwalifikowani fachowcy potrafią dokonać montażu każdego rodzaju klimatyzacji nawet takiej, która jest bardzo rozbudowana. Wobec tego montaż takiej rozbudowanej klimatyzacji nie stanowi obecnie większego problemu. Tego rodzaju klimatyzacja montowana jest w domach wielorodzinnych, blokach, szkołach i uniwersytetach oraz w różnego rodzaju budynkach użyteczności publicznej. Sprawia ona, że osoby w nich przebywające mogą spokojnie korzystać z przewidzianych dla siebie usług i nie odczuwają żadnego dyskomfortu. Natomiast usługi serwisowe rozbudowanych klimatyzacji mogą być wykonywane przez osoby dokonujące ich montażu lub przez pracowników fachowych firm zajmujących się naprawą klimatyzacji.


Został on wyparty przez czynniki z

Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920. dwutlenek węgla. Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym. Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego. Jako szkodliwy dla warstwy ozonowej został zgodnie z podpisanym w 1987 roku Protokołem Montrealskim wycofany z użytku. W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300). W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnych układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku. W Europie stosowane są czynniki HFO1234yf (tetrafluoropropen: zbliżona charakterystyka termodynamiczna, indeks GWP=4) lub R744 (dwutlenek węgla, indeks GWP=1).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja